Vervangende stempas aanvragen

Bent u uw stempas kwijt, is deze beschadigd of heeft u geen stempas ontvangen? Vraag dan een vervangende stempas aan.

  • Dit kan schriftelijk en digitaal tot en met vrijdag 24 oktober 2025;
  • Dit kan bij balie burgerzaken tot dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur.

Vraag hier digitaal uw vervangende stempas aan

  • De gemeente moet het de aanvraag uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 hebben ontvangen.
  • Vraag uw vervangende stempas op tijd aan. De stempas wordt per post bezorgd, waardoor wij niet kunnen garanderen dat u deze op tijd ontvangt.
  • Stemmen kan alleen met de nieuwe stempas; de oude stempas is niet meer geldig.

Zo vraagt u uw vervangende stempas in het gemeentehuis aan

  • U neemt uw identiteitsbewijs mee.
  • Maak bij voorkeur een afspraak, maar binnenlopen zonder afspraak mag ook. U krijgt de vervangende stempas direct mee.
  • Dit kan bij balie burgerzaken tot dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur.

Zo vraagt u schriftelijk een vervangende stempas aan

  • Download het formulier 'Verzoek om vervangende stempas' of vraag het aan bij de gemeente.
  • Vul het formulier in.
  • Stuur het formulier samen met een kopie van uw identiteitsbewijs naar gemeente De Ronde Venen of mail het naar verkiezingen@derondevenen.nl. De gemeente moet het uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 hebben ontvangen.
  • Vraag uw vervangende stempas op tijd aan.  De stempas wordt per post bezorgd, waardoor wij niet kunnen garanderen dat u deze op tijd ontvangt.